Παρασκευή, Δεκεμβρίου 31, 2010

Οι καλλιτέχνες που έφυγαν το 2010

Αγαπημένοι ηθοποιοί, σκηνοθέτες, φιλόσοφοι, τραγουδιστές και άνθρωποι που συνέβαλαν στην πολιτιστική πρόοδο της χώρας μας, έφυγαν από τη ζωή την χρονιά που μας πέρασε. Το cosmo.gr θυμάται αυτές τις προσωπικότητες που δεν είναι πια κοντά μας


Ξεκινάμε λοιπόν αυτή την δυσάρεστη ανασκόπηση με χρονολογική σειρά Κώστας Αξελός - Ο μονομάχος του Σάρτ
Στις 4 Φεβρουαρίου απεβίωσε ο σπουδαίος φιλόσοφος και στοχαστής ,Κώστας Αξελός.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1924. Από αστική οικογένεια, διδάχτηκε από παιδί γαλλικά και γερμανικά. H εφηβεία του φωτίστηκε από τα κείμενα των Ηράκλειτου, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Εμπεδοκλή, Μαρξ, Νίτσε, Ντοστογιέφσκι και ποιητών όπως ο Ρεμπώ, ο Ρίλκε.
Στα δεκαεπτάμισι χρόνια του εντάχθηκε στην κομμουνιστική νεολαία και, παρά τις διαφωνίες του, πήρε ενεργό μέρος στην Αντίσταση, υποστηρίζοντας ότι «ο πραγματικός κομμουνιστής πρέπει να κρατάει στο ένα χέρι το όπλο και στο άλλο τα βιβλία του Ρίλκε». Το 1944, στα Δεκεμβριανά, έζησε εικονική εκτέλεση στα κρατητήρια της Ασφάλειας, φυλακίστηκε σε στρατόπεδο και τελικά απέδρασε. Οπως ήταν φυσικό, η σχέση του με το δογματικό ΚΚΕ δεν ήταν δυνατό να συνεχιστεί και το 1946 εγκατέλειψε τις γραμμές του.
Τέλη του 1945, με τη βοήθεια του Οκτάβιου Μερλιέ -διευθυντή τότε του Γαλλικού Ινστιτούτου στην Αθήνα- επιβιβαζόταν στο θρυλικό πλέον πλοίο «Ματαρόα» μαζί με τον Κ. Καστοριάδη, τον Κ. Παπαϊωάννου, τον Κ. Βυζάντιο, τη Μ. Κρανάκη, τον Κ. Κουλεντιανό, τον Ν. Σβορώνο και άλλους, με προορισμό το Παρίσι. Λίγο διάστημα μετά την αναχώρησή του, καταδικαζόταν ερήμην σε θάνατο.
Σπούδασε φιλοσοφία στη Σορβόννη, όπου και δίδαξε (1962-1973). Αρχισυντάκτης του πρωτοποριακού τότε περιοδικού Arguments (Επιχειρήματα) από το 1956 ώς το 1962, ίδρυσε και διηύθυνε την ομώνυμη φιλοσοφική σειρά στις Editions de Minuit, στην οποία εκδόθηκαν επίσης και τα περισσότερα από τα βιβλία του.
Πασίγνωστη η διένεξή του με τον Σαρτρ, τον οποίο εγκαλούσε για μη πρωτότυπη σκέψη και έκθεση παλαιότερων φιλοσοφικών ιδεών.
Ο Σαρτρ τον κατηγορούσε επειδή είχε εγκαταλείψει τον κομμουνισμό.
Έχει εκδώσει είκοσι τέσσερα βιβλία και πλήθος κειμένων (γαλλικά, ελληνικά και γερμανικά), που μεταφράστηκαν σε δεκαέξι γλώσσες
Ο ίδιος σε συνέντευξη του στο «Κ» στον Γιώργου Δουατζή, είχε πει για τον θάνατο:
«Δεν υπάρχει για μένα ο φόβος του θανάτου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θέλω να πεθάνω αύριο. Ο θάνατος είναι ο καλύτερος φίλος και ο χειρότερος εχθρός, γιατί βάζει ένα τέρμα στην περιπέτεια που λέγεται ζωή. Αλλά είναι αυτός που δίνει νόημα σε κάθε πράγμα.»
Μάνος Ξυδούς – Η ψυχή των Πυξ –Λαξ
Ο αγαπημένος τραγουδοποιός , ο άνθρωπος που έγραψε μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια της ελληνικής δισκογραφίας έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στις 13 Απριλίου. Ο Μάνος Ξυδούς γεννήθηκε στις 15 Μαΐου του 1953 στους Αγίους Αναργύρους.
Η πρώτη του επαφή με τη μουσική ήταν στα νεανικά του χρόνια, όταν δούλευε στην Κολούμπια, στη Ριζούπολη ως κλητήρας. Παράλληλα, τελείωσε την Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών Επιστημών και συνέχισε με σπουδές στο μάρκετινγκ. Η μουσική όμως κυλούσε στις φλέβες του, γι’ αυτό και δούλευε και ως DJ στις «Καρυάτιδες» της Πλάκας. Συνέχισε να εργάζεται στη Μίνος ΕΜΙ και να αποκτά όλο και περισσότερες εμπειρίες σχετικά με τις μουσικές παραγωγές.
Κομβικό σημείο στη ζωή και την καριέρα του ήταν η συνάντησή του με τους Πυξ Λαξ, το νεαρό τότε φιλόδοξο συγκρότημα που έμελλε να φέρει νέο αέρα στην ελληνική δισκογραφία. Εκείνος, επιτυχημένος παραγωγός τότε, αναλαμβάνει τις παραγωγές των δίσκων των Πυξ Λαξ, για να γίνει και ενεργό μέλος τους γράφοντας τη μουσική και τους στίχους σε πολλά από τα τραγούδια τους και ερμηνεύοντας κάποια από αυτά. Έζησε μαζί τους τις δόξες, τις εμπειρίες, τις συναυλίες, την αποδοχή, τη διάλυση.
Μετά τη διάλυση του γκρουπ συνέχισε να δραστηριοποιείται ως τραγουδοποιός κάνοντας προσωπικούς δίσκους και συνεργαζόμενος με άλλους καλλιτέχνες, όπως ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Πάνος Κατσιμίχας κ.ά., και δίνοντας συναυλίες. Η τελευταία του εμφάνιση ήταν τον Μάρτιο του 2010 στη μεγάλη συναυλία της επανασύνδεσης του Χάρη και του Πάνου Κατσιμίχα στο ΟΑΚΑ.
Άννα Καλουτά – Η βασίλισσα της επιθεώρησης
Μετά την απώλεια της αδερφής της το 2006, τα « Καλουτάκια» συναντήθηκαν στις 17 Απριλίου του 2010, όταν η Άννα Καλουτά πέθανε πλήρης ημερών στα 92 της χρόνια.
Η Άννα Καλουτά γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Σεπτεμβρίου του 1918. Απόφοιτος της Ιονίου Σχολής Θηλέων, έκανε σπουδές πιάνου και αφοσιώθηκε στο θέατρο. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη χορογραφία, σκηνοθεσία και τη καλλιτεχνική διεύθυνση.
Εμφανίστηκε σε 14 ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες, ενώ στο θέατρο πρωτοεμφανίζεται σε ηλικία 4 ετών στο θίασο Μαρίκας Κοτοπούλη, σε έργο πρόζας.
Μαζί με την αδελφή της Μαρία δημιούργησαν τα περίφημα «Καλουτάκια», παιδιά θαύματα της εποχής εκείνης, σε όλα τα είδη του μουσικού θεάτρου.
Συμμετείχε σε επιθεωρήσεις όπως: "Γλυκειά Νανά", "Διαβολόπαιδο", "Βαφτιστικός" , "Μοντέρνα κορίτσια" του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, "Γυναίκα του δρόμου", "Απάχηδες των Αθηνών", "Οι πειρατές" του Νίκου Χατζηαποστόλου, στη "Νυχτερίδα" του Γιόχαν Στράους, σε μουσικές κωμωδίες: "Μ΄ αγαπά δεν μ΄ αγαπά" των Γιανουκάκη - Ριτσιάρδη, σε ηθογραφίες όπως "Το Φυντανάκι" του Χορν, σε πρόζα "Το πανηγύρι" του Χορν.
Έμεινε θρυλική στις πολεμικές επιθεωρήσεις του 1940, ιδιαίτερα στο "Ευζωνάκι" αλλά και αργότερα σε ρόλους "Σμυρνιάς".
Αντώνης Καρκαγιάννης- Ο δημοσιογράφος και εκδότης
Πέθανε σε ηλικία 78 ετών, ο δημοσιογράφος και εκδότης της Καθημερινής Αντώνης Καρκαγιάννης.
Ο Αντώνης Καρκαγιάννης γεννήθηκε το 1932 στα Αμπελάκια της Λάρισας. Το 1951 ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει στη Νομική την οποία δεν ολοκλήρωσε, έχοντας στο μεταξύ αναπτύξει δράση στις τάξεις του ΚΚΕ από κοινού με τον Μανόλη Γλέζο. Τα επόμενα χρόνια συνελήφθη και δικάστηκε επανειλημμένα για να φυλακιστεί από το 1959 ως το 1966.
Συνελήφθη ξανά από τη Χούντα των Συνταγματαρχών στις 21 Απριλίου 1967 και εκτοπίστηκε στη Γυάρο και τη Λέρο μέχρι το 1973.
Με την επάνοδό του από την εξορία και, αργότερα, κατά την αποκατάσταση της δημοκρατίας, ο Αντώνης Καρκαγιάννης δραστηριοποιήθηκε στη δημοσιογραφία και τον εκδοτικό χώρο.
Υπήρξε συνιδρυτής των εκδόσεων «Ολκός», των περιοδικών «Αντί», «Σύγχρονος Κινηματογράφος» και «Πολίτης», ενώ άρχισε να εργάζεται ως διορθωτής στην αθλητική εφημερίδα «Φως των Σπορ».
Το 1983 άρχισε να εργάζεται ως συντάκτης ύλης στην «Καθημερινή» όπου παρέμεινε τα επόμενα χρόνια για να φτάσει ακόμα και στη θέση του διευθυντή της εφημερίδας. Τα τελευταία χρόνια, μέχρι το θάνατό του, θέση ήταν εκδότης του φύλλου.
Ανδρέας Βουτσινάς - Ο θεατράνθρωπος
Την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου «έφυγε» από τη ζωή ο Ανδρέας Βουτσινάς. Ο γνωστός σκηνοθέτης, του οποίου η απώλεια βύθισε στο πένθος το ελληνικό θέατρο, άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», όπου νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα.
Ο Ανδρέας Βουτσινάς είχε υποβληθεί σε επέμβαση στο πόδι, ύστερα από ατύχημα. Είχε χρειαστεί να μεταφερθεί εσπευσμένα στο χειρουργείο, ενώ η υγεία του είχε αρχίσει να κλονίζεται πριν από χρόνια, όταν υπέστη βαρύτατο εγκεφαλικό επεισόδιο.
Σύμφωνα με την επιθυμία του, η σορός του αποτεφρώθηκε
Ο Ανδρέας Βουτσινάς σπούδασε υποκριτική και ενδυματολογία στο Old Vic και στη σχολή Δραματικής Τέχνης και Τραγουδιού του W. Douglas, ενώ φοίτησε και στη σχολή του L.Strassberg. Το 1957 έγινε μέλος του Actors' Studio. Σκηνοθέτησε περισσότερες από 130 παραστάσεις κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου στο Λονδίνο, τον Καναδά, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι και την Ελλάδα.
Συνεργάστηκε με διεθνούς φήμης ηθοποιούς, όπως τους Φέι Ντάναγουεϊ, Γουόρεν Μπίτι, Ανν Μπάνκροφτ, Φανί Αρντάν, Ειρήνη Παππά, κ.ά.
Στη διάρκεια της πορείας του συνεργάστηκε, επίσης, με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, το Εθνικό Θέατρο, την Πειραματική Σκηνή «Τέχνης», το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, το Θεσσαλικό Θέατρο και με πολλούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου. Στον κινηματογράφο, έπαιξε σε ταινίες των Μελ Μπρουκς, Ζιλ Ντασέν και Λικ Μπεσόν.
Η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τον ανώτατο τίτλο τιμής Commandeur des Arts et des Lettres, καθώς και τον τίτλο Chevalier de Merite.
Ο Ανδρέας Βουτσινάς δίδαξε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ από το 2002 έως το 2009.
Γκιζέλα Ντάλι – Η αισθησιακή του ελληνικού σινεμά
Σε ηλικία 70 ετών έφυγε την Παρασκευή (10/9) η ελληνίδα Μπριζιτ Μπαρντό, Γκιζέλα Ντάλι.
Η ηθοποιός έχασε τη μάχη με τον καρκίνο που την ταλαιπωρούσε εδώ και αρκετό καιρό και την είχε αναγκάσει να αποσυρθεί στην ιδιαίτερη πατρίδα της, τη Νάξο.
Η Γκιζέλα Ντάλι, υπήρξε η "μοιραία" γυναίκα του ελληνικού κινηματογράφου, παίζοντας σε τολμηρές για την εποχή ταινίες.
Δημήτρης Καμπερίδης – Ο στρατιώτης του θεάτρου
Στις 11 Σεπτεμβρίου αυλαία έπεσε και για τον Δημήτρη Καμπερίδη, ο ηθοποιός που πέθανε το Σάββατο μετά από ολιγόμηνη μάχη με τον καρκίνο.
Ο Δημήτρης Καμπερίδης γεννήθηκε στη Δράμα, σπούδασε στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και του Πέλλου Κατσέλη και υπήρξε (ως μέλος της "ιστορικής" ομάδας των αποφοίτων της σχολής του 1970) ιδρυτικό μέλος του «Ελεύθερου Θεάτρου».
Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση έγινε με το Λαϊκό θέατρο του Μάνου Κατράκη ενώ δεκάδες είναι οι συμμετοχές του στο θέατρο Τέχνης , το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, την ομάδα «Χορικό» (ως χορευτής) της Ζουζούς Νικολούδη, το Κρατικό Θέατρο Βόρειας Ελλάδας (2003-2006) ενώ την τριετία 2003-2006 συμμετείχε σε σειρά παραγωγών του Κρατικού Θεάτρου Βόρειας Ελλάδας .
Υπήρξε ο συγγραφέας μιας νουβέλας με τον τίτλο «Η κιβωτός της Πελαγίας» ενώ πολλές ήταν οι συμμετοχές του σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές.
Σπεράντζα Βρανά – Η πληθωρική
Ξαφνικά από ανακοπή καρδιάς ,έσβησε στις 29 Σεπτεμβρίου γνωστή Ελληνίδα ηθοποιός Σπεράντζα Βρανά σε ηλικία 77 ετών.
Πρωταγωνίστησε σε πλήθος ταινιών, ενώ έγραψε και αρκετά βιβλία, με σπουδαιότερο το αυτοβιογραφικό «Τολμώ».
Το πραγματικό της όνομα ήταν Ελπίδα Χωματιανού και γεννήθηκε στο Μεσολόγγι στις 6 Φεβρουαρίου 1932.
Τα τελευταία χρόνια ήταν καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι εξαιτίας σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
Κατέκτησε τις καρδιές του κοινού με τους ρόλους της σε πολλές θεατρικές επιθεωρήσεις αλλά και κινηματογραφικές ταινίες.
Πραγματοποίησε το ντεμπούτο τις στις κινηματογραφικές αίθουσες με την ταινία "Έλα στο θείο" το 1950.
Έγινε ευρύτερα γνωστή από τις ερμηνείες της στα φιλμ "Η ωραία των Αθηνών" και "Η κάλπικη λίρα".
Η τελευταία κινηματογραφική παραγωγή στην οποία συμμετείχε ήταν το "Safe Sex" το 1999.
Δούκισσα – Η αρχόντισσα του ελληνικού πενταγράμμου
Το τελευταίο χειροκρότημα για την σπουδαία ερμηνεύτρια ακούστηκε στην κηδεία της στις 3 Οκτωβρίου, εκείνη έσβησε μετά από μάχη με τον καρκίνο στις 30 Σεπτεμβρίου το 2010.
Οπως η ίδια είχε εξομολογηθεί, πάλευε γενναία με την αρρώστια της επί δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια. Κι εκεί που πίστευε πως την είχε νικήσει, ο εφιάλτης ξαναγυρνούσε. Ενα ατύχημα που είχε πριν από τέσσερις μήνες επιβάρυνε ακόμα περισσότερο την κατάσταση της υγείας της. «Νιώθω ότι είμαι ανήμπορη», δήλωνε λίγο μετά το ατύχημά της κι όταν τη ρωτούσαν αν σκοπεύει κάποια στιγμή να ξανατραγουδήσει, εκείνη απαντούσε: «Ο Θεός γελάει μαζί σου όταν κάνεις σχέδια». Ισως να προαισθανόταν ότι για εκείνη το τέλος πλησιάζει. Και αυτό που φοβόταν περισσότερο απ’ όλα δυστυχώς ήρθε στα 69 της χρόνια:
«Φοβάμαι πολύ τον θάνατο. Σε σημείο που να λέω, Θεέ μου, πάρε με όταν κοιμάμαι...», είχε πει η ίδια σε μια από τις τελευταίες της συνεντεύξεις. Ευτυχώς, όπως δήλωσε ο γιος της, δεν κατάλαβε ότι το τέλος πλησίαζε. Πάντα πάλευε, πάντα είχε όρεξη για ζωή.
Κώστας Καφάσης- «Γέλα κυρία μου»
Έφυγε από τη ζωή στις 12 Οκτωβρίου ,ο ηθοποιός και τραγουδιστής Κώστας Καφάσης σε ηλικία 70 ετών, μετά από δύο περίπου χρόνια μάχης με τον καρκίνο.
Στο πλευρό του μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του ήταν η οικογένειά του και ο στενός του φίλος, Λάκης Κορρές.
Ο γνωστός ηθοποιός και τραγουδιστής σύμφωνα με δημοσιεύματα είχε μεταφερθεί εσπευσμένα στο νοσοκομείο τον περασμένο Αύγουστο και από τότε βρισκόταν σε καταστολή.
Γεννημένος σε ένα χωριό της Καρδίτσας, σε νεαρή ηλικία ήρθε στην Αθήνα για να ασχοληθεί αρχικά με την ηθοποιία και έπειτα με το τραγούδι.
Στο σινεμά έχει παίξει χαρακτηριστικούς ρόλους στις ταινίες «Μαριχουάνα stop», «Καλώς ήρθε το δολάριο», «Φίφης ο αχτύπητος», «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια», «Το πιο λαμπρό αστέρι» και «Μοντέρνα Σταχτοπούτα».
Στον κινηματογράφο, τα τελευταία χρόνια έχει κάνει επιλεκτικές εμφανίσεις με αξιόλογους σκηνοθέτες, ενώ συμμετείχε και στη σειρά «Επτά θανάσιμες Πεθερές».
Δισκογραφικά έγινε γνωστός με το τραγούδι- το κομμάτι «Γέλα κυρία μου» που αποτελεί και μια από τις γνωστές επιτυχίες του.
Σμάρω Στεφανίδου- Η θεατρίνα
Η αυλαία για την Σμάρω Σταφανίδου έπεσε στις αρχές Νοεμβρίου.
Το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στο Ιπποκράτειο με καρδιακή ανεπάρκεια. Γεννημένη το 1913 στην Αθήνα από Μικρασιάτες γονείς, από πολύ μικρή ξεκίνησε να παίζει στο θέατρο. Τελείωσε τις θεατρικές της σπουδές στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (κρυφά από τους γονείς της) και το 1937 συνεργάστηκε με τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη.
Στον κινηματογράφο έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1951 με την ταινία «Τα τέσσερα σκαλοπάτια». Από την δεκαετία του ΄50 συμμετείχε στον θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη και παρέμεινε εκεί μέχρι τον θάνατο του τελευταίου. Σταθμός στην καριέρα της υπήρξε ο ρόλος της Εκάβης στις «Τρωάδες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Τσαρούχη, «στην Ακαδημία Τσαρούχη», που όπως έλεγε η ίδια «μαθαίνεις μόνο σοφά πράγματα».
Συνεργάστηκε με όλα τα μεγάλα ονόματα, από την Κατερίνα και την Λαμπέτη μέχρι τον Χόρν, τον Κωνσταντάρα, τον Φέρτη, τον Νίκο Κούρκουλο και πολλούς άλλους. Ευτύχησε να παίξει στα πιο σημαντικά έργα του ελληνικού και ξένου θεατρικού ρεπερτορίου. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η παρουσία της στο ραδιόφωνο με σειρές, θεατρικά έργα και αναγνώσεις μυθιστορημάτων και αξέχαστη η φωνή της στη «Βαρώνη Στάφ» και στο «Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή. Στην τηλεόραση πήρε μέρος σε τέσσερις μόνον σειρές.
Από τον γάμο της με τον πρόωρα χαμένο τραγουδιστή Βασίλη Σεϊτανίδη απέκτησε μια κόρη (1951), τη Λήδα Σάνταλα. Η παρουσία της σε θεατρικές πρεμιέρες, ακόμη και τα τελευταία χρόνια, ήταν συχνή, και πριν λίγα χρόνια μαζί με την κόρη της δημιούργησαν ένα «Πολιτιστικό στέκι», στο Χαλάνδρι.
Χρήστος Μακρής - Ο κωμικός που ζούσε το δικό του δράμα
Σε ηλικία μόλις 46 ετών έφυγε από τη ζωή ο γνωστός ηθοποιός Χρήστος Μακρής στις 4 Νοεμβρίου. Λίγες μέρες πριν, ο ηθοποιός είχε μεταφερθεί στο Θριάσιο νοσοκομείο σε άσχημη κατάσταση.
Το τελευταίο διάστημα, η υγεία του είχε επιδεινωθεί και ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο Χρήστος αντιμετώπιζε μεγάλο πρόβλημα με το σωματικό του βάρος, κάτι που του είχε προκαλέσει αρκετά προβλήματα υγείας. Ο Χρήστος είχε φτάσει, μάλιστα, σε σημείο να κινδυνεύσει να χάσει τα πόδια του.
Ο ηθοποιός έγινε γνωστός από τις εμφανίσεις του στο ALTER, στις εκπομπές του Γιώργου Μητσικώστα.
Γιώργος Φούντας - «Στέλλα κρατάω μαχαίρι»
Στα 85 του χρόνια ,έφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Γιώργος Φούντας. Το τελευταίο διάστημα ο ηθοποιός νοσηλευόταν στο νοσοκομείο των Αθηνών -χτυπημένος χρόνια από Αλτσχαϊμερ- έχοντας στο πλευρό του την σύντροφο της ζωής του, χορεύτρια, Χρυσούλα Ζώκα και τον γιο του Πάνο.
Ο Γιώργος Φούντας γεννήθηκε το 1924, στο Μαυρολιθάρι Παρνασσίδας, στην Φωκίδα και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έκανε την παρθενική του εμφάνιση στον κινηματογράφο το 1944 στην ταινία... «Χειροκροτήματα» του Γ. Τζαβέλα και σχεδόν μια δεκαετία αργότερα ενσάρκωσε τον ρόλο του Μίλτου στην «Στέλλα» του Μ. Κακογιάννη. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο στο έργο «Νυφιάτικο Τραγούδι».
Έπαιξε επίσης σε μερικές από τις ιστορικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφους όπως η «Μαγική Πόλη» του Ν. Κούνδουρου και τα «Κόκκινα Φανάρια» του Β.Γεωργιάδη, καθώς και στο «Ποτέ την Κυριακή» του Ζιλ Ντασέν.
Στην τηλεόραση έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1975 συμμετέχοντας στη μεταφορά στη μικρή οθόνη του «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» του Ν. Καζαντζάκη. Βραβεύτηκε από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τις χρονιές 1966 και 1967 για την ερμηνεία του στις ταινίες Με την Λάμψη στα Μάτια και Πυρετός στην Άσφαλτο. Έμεινε ιδιαίτερα γνωστή στον κόσμο η τελευταία σκηνή από την ταινία ΣΤΕΛΛΑ με την Μελίνα Μερκούρη όταν εκφωνούσε την περίφημη ατάκα: «Φύγε, Στέλλα, κρατάω μαχαίρι» ενώ συμμετείχε και στο «Ποτέ την Κυριακή»
Γιώργος Λεμπέσης – Ο επιχειρηματίας που αγαπούσε τους ηθοποιούς
Από τους σημαντικότερους θεατρικούς επιχειρηματίες της παλαιότερης γενιάς, με γνώση βαθιά του αντικειμένου, με μερικές από τις μεγαλύτερες παραγωγές που άφησαν ιστορία στο ενεργητικό του έχαιρε εκτίμησης κι είχε συνεργαστεί με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες, πρωταγωνιστές, ηθοποιούς και συντελεστές του χώρου. Μπορεί να μην ήταν καλλιτέχνης αλλά βοήθησε πολλούς ανθρώπους από το χώρο του θεάτρου να αναδειχθούν. Ο Γιώργος Λεμπέσης πέθανε σε ηλικία 80 ετών.
Για πολλά χρόνια βρισκόταν καθημερινά στο γραφείο του στο θέατρο «Λαμπέτη» -μέχρι που το θέατρο «Λαμπέτη» πέρασε σε άλλον επιχειρηματία-, όπου «μαγειρεύτηκαν» σπουδαίες παραστάσεις. Μάλιστα εκεί είχε μία φωτογραφία του ως «κοντάρι» στο Εθνικό Θέατρο, για την οποία σχολίαζε γελώντας ότι ήταν ευτύχημα ότι κατάλαβε νωρίς ότι δεν έκανε για ηθοποιός. Γιατί είχε ξεκινήσει ως ηθοποιός και μάλιστα στα μπουλούκια.
Ο Γιώργος Λεμπέσης γεννήθηκε το 1930 στα Βουνάρια της Μεσσηνίας. Σε νεανική ηλικία, το 1946, έπαιξε στον περιοδεύοντα θίασο του Αλέκου Στρατηγού, στο έργο του Γερογιάννη «Τα ναυάγια της ζωής». Ακολούθησε τον θίασο και ύστερα συμμετείχε σε διάφορα μπουλούκια. Σπούδασε στη Σχολή Σταυράκου και στη συνέχεια συνέχισε να οργανώνει παραστάσεις με μπουλούκια ο ίδιος.
Από το 1961 άρχισε να εμφανίζεται με τον θίασο του Δημήτρη Χορν στο θέατρο «Κεντρικόν» (1961-64). Αμέσως μετά συνεργάστηκε στο ίδιο θέατρο (1965-66) με την Τζένη Καρέζη, στο «Η κυρία κυκλοφόρησε». Σε αυτές τις παραστάσεις είχε την ευθύνη του διευθυντή σκηνής και του διαχειριστή. Ως θεατρικός επιχειρηματίας πρωτοεμφανίστηκε το 1976 στο «Κεντρικόν» στα «Μαθήματα γάμου» με τον θίασο του Αγγελου Αντωνόπουλου. Τότε ξεκίνησε μια μεγάλη καριέρα με παραγωγές στα μεγαλύτερα θέατρα της Αθήνας (αλλά και σε Ηρώδειο και Επίδαυρο), ενώ παρουσίασε έργα από όλο το φάσμα του διεθνούς ρεπερτορίου, αλλά και νεοελληνικά, επιθεωρήσεις, μιούζικαλ.
Πριν από δύο χρόνια είχε κυκλοφορήσει την αυτοβιογραφία του με τίτλο «Από απόσταση αναπνοής» (εκδόσεις «Λιβάνη»), στις σελίδες της οποίας συναντά κανείς το ελληνικό θέατρο των τελευταίων 60 χρόνων. Με τη θεατρική επιχειρηματία Νινέτα Λεμπέση -σχέση ζωής- είχαν δύο παιδιά, την Νταίζη και τον Παναγιώτη, και ήταν ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια του χώρου.
Τασσώ Καβαδία – Η αγαπημένη « κακιά» του ελληνικού σινεμά
Πλήρης ημερών, στα 91 της χρόνια έφυγε από τη ζωή η Τασσώ Καββαδία στις 18 Δεκεμβρίου. Πεθερά, αδελφή, νύφη ακόμα και δεσμοφύλακας αναμορφωτηρίου, η Τασσώ Καββαδία καθιερώθηκε στο ρόλο της «κακιάς».
Η ίδια έλεγε: «Ήμουν αυστηρή, όχι κακιά, αλλά σωστή για τα δεδομένα της εποχής. Δεν είχα άδικο να αντιπαθώ την Τζένη Καρέζη που τα' φτιάξε με τον Κούρκουλο, ο οποίος ήταν αρραβωνιασμένος με την κόρη μου, ή με τον Μάνο Κατράκη που η κομμώτρια Λάσκαρη τον απατούσε και του έτρωγε τα λεφτά».
Στο θέατρο, πάντως, έπαιξε ρόλους που κάλυπταν όλο το ρεπερτόριο, με μοναδική εξαίρεση την αρχαία τραγωδία. «Δεν έπαιξα αρχαία τραγωδία γιατί τη σέβομαι πάρα πολύ, είναι κάτι μουσειακό για μένα. Ποτέ δεν μου έγινε πρόταση. Δεν μου αρέσει το μουσειακό θέατρο, μου αρέσει το καθημερινό θέατρο», είχε δηλώσει.
Σπούδασε πιάνο στην Αθήνα, ζωγραφική και διακόσμηση στο Παρίσι, σκηνογραφία και ενδυματολογία κοντά στο Γιάννη Τσαρούχη και υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης κοντά στον Κάρολο Κουν.
Από το 1954 ώς το 1967 εργάστηκε στο ραδιόφωνο ως δημιουργός και εκτελέστρια. Από το 1955 ώς το 1969 εργάστηκε σε εφημερίδες και περιοδικά ως συντάκτρια του ελεύθερου και καλλιτεχνικού ρεπορτάζ. Επίσης, ασχολήθηκε με λογοτεχνικές και άλλες μεταφράσεις.
Έπαιξε σε ελληνικές και ξένες παραστάσεις, σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες («Κυριακάτικο ξύπνημα», «Στέλλα», «Διακοπές στην Αίγινα», «Το κλωτσοσκούφι», «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», «Στεφανία», «Καπετάν φάντης μπαστούνι», «Όλγα αγάπη μου», «Η κραυγή μιας αθώας», «Ξύπνα, Βασίλη!», «Μια τρελή τρελή σαραντάρα», «Προς την ελευθερία», «Θηλυκή εταιρεία» κ.ά), ενώ είχε εμφανιστεί και στην τηλεόραση («Ο χήρος, η χήρα και τα χειρότερα», «Παππούδες εν δράσει», «Για μια γυναίκα και ένα αυτοκίνητο κ.ά).
Σπύρος Κωτσόπουλος – Ο πολυπράγμων
Σε ηλικία μόλις 43 ετών ο Σπύρος Κωτσόπουλος «έσβησε» ξαφνικά, καθώς έχασε τη μάχη με την επάρατη νόσο.
Ο γνωστός ηθοποιός, ενδυματολόγος και σκηνογράφος έμαθε από τους γιατρούς ότι σε μια εβδομάδα θα έρθει το τέλος, καθώς έπασχε από καλπάζοντα καρκίνο στο ήπαρ και δεν πρόλαβε να το συνειδητοποιήσει.
Συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοί του, μόλις έμαθαν την είδηση του θανάτου του, σοκαρίστηκαν.
Ο Νίκος Παπατάκης – Ένας έλληνας στο Παρίσι
Την τελευταία του πνοή άφησε την Τετάρτη (22/12)το πρωί ο σκηνοθέτης Νίκος Παπατάκης, σε ηλικία 92 ετών.
Ο σκηνοθέτης της «Φωτογραφίας» και των «Βοσκών της συμφοράς», ο αιρετικός Έλληνας της διασποράς, πέθανε στο Παρίσι, όπου ζούσε τα τελευταία χρόνια.
Γεννημένος στην Αντίς-Αμπέμπα από Έλληνα πατέρα και μητέρα ντόπια, έζησε τα πρώτα χρόνια του ανάμεσα στην Αιθιοπία και την Ελλάδα. Το 1939 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Ξεκίνησε να δουλεύει κομπάρσος σε ταινίες. Στη συνέχεια έγινε ιδιοκτήτης του περίφημου καμπαρέ «La Rose Rouge», όπου τραγουδούσε η μούσα των υπαρξιστών, Ζιλιέτ Γκρεκό. Ήταν ήδη παντρεμένος με την ηθοποιό Ανούκ Εμέ, με την οποία απέκτησαν μία κόρη, τη Μανουέλλα.
Η πρώτη του ταινία, «Οι άβυσσοι» (1963), βασισμένη στις «Δούλες» του Ζάν Ζενέ, με θέμα την ιστορία των αδελφών Παπέν που κατακρεούργησαν την κυρία τους, προκάλεσε σκάνδαλο. ΄Το Φεστιβάλ των Κανών μάλιστα αρνήθηκε να την προβάλλει.
Ακολούθησε το 1967 μία ακόμη τολμηρή ταινία, «Οι βοσκοί της συμφοράς». Το «Gloria Mundi» (1976) είχε θέμα τα βασανιστήρια στην Αλγερία. Κατά τη διάρκεια του αγώνα των Αλγερινών κατά της γαλλικής αποικιοκρατίας είχε δράσει ως «διακομιστής αποσκευών» για το FLN .
Επέστρεψε στο σινεμά με τη «Φωτογραφία» (1987), μία από τις πιο ωραίες ελληνικές ταινίες.
Η τελευταία του ταινία ήταν οι «Ισορροπιστές», το 1992.
Καλό ταξίδι σ’ όλους!
cosmo.gr

Καλή χρονιά, με απελευθερώσεις!

Έφτασε στην ΑΝΙΜΑ δύο μερών μόλις νεογέννητο, το δεύτερο μέσα σε δυο χρόνια θηλυκό ελαφάκι που η οργάνωση καλείται να μεγαλώσει.
Βρέθηκε στην Πάρνηθα από τους φύλακες του Δρυμού, με τραύμα στο κεφάλι και φοβερά αφυδατωμένο.
Σήμερα, είναι ελεύθερο πλέον στον Εθνικό Δρυμό και πιθανότατα θα έχει ήδη ενταχθεί σε κάποια ομάδα θηλυκών.
Η μικρή έμεινε τους πρώτους μήνες της ζωής της σε χώρο ευθύνης της ΑΝΙΜΑ και έχοντας επαφή αποκλειστικά με ένα μόνο πρόσωπο, που είχε αναλάβει την ανατροφή της.
Αφού κατανάλωσε πολλά λίτρα κατσικίσιου γάλακτος κι άρχισε να τρώει ξηρά τροφή, μεταφέρθηκε σε περιφραγμένο χώρο στις παρυφές του Δρυμού, όπου παρέμεινε όσον καιρό χρειάστηκε, τρώγοντας κλαριά, φύλλα, καρπούς και χώμα, όπως κάνουν όλα τα ελάφια στη φύση.
Απελευθερώθηκε στον πυρήνα του Δρυμού, παρουσία εκπροσώπων του Δασαρχείου και του Φορέα Διαχείρισης και με την ιατρική επίβλεψη του συνεργάτη της ΑΝΙΜΑ,  κτηνιάτρου κ. Χρήστου Κτενά.
Στην επιτυχία του εγχειρήματος βοήθησαν με τις συμβουλές τους η Kindra Mammone του CLAWS (N. Carolina) και η Mac Mercedes του PAWS (S. Carolina), που χειρίζονται πάνω από πενήντα ελάφια τον χρόνο η καθεμιά.
Καθοριστική δε στάθηκε η συμπαράσταση από μέλη του ΕΔΑΣΑ, που υποστήριξαν την οργάνωση σε μεταφορές νερού και τροφής όσον καιρό το ελαφάκι παρέμεινε στον περιφραγμένο χώρο.
Για το econews

«Πράσινη» η Ακαδημία Πλάτωνος

Άλλον ένα περίπατο με αρχαιότητες αποκτά η Αθήνα. Θα ξεκινάει από τον Κεραμεικό, την οδό Πειραιώς, και θα καταλήγει στην οδό Κρατύλου στο περιστύλιο της Ακαδημίας Πλάτωνος, όπου στην αρχαιότητα συναντιούνταν οι σοφοί και αντάλλασσαν τις σκέψεις τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας, η απόφαση ελήφθη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και αφορά στην αναοριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος.
Ειδικότερα, εντάσσονται επιπλέον 10 στρέμματα ιδιοκτησιών, που θα απαλλοτριωθούν, αλλά και 6 ακόμη στρέμματα πέριξ του αρχαιολογικού χώρου, για να μετατραπούν σε πράσινο.
Παράλληλα, προωθείται ένα σχέδιο ανάπλασης και ανάδειξης των μνημείων, που αποκαλύφθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το σχέδιο έχει στόχο την ανάπλαση και αναβάθμιση της περιοχής.
Για την υλοποίησή του συνεργάστηκαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού με τις αντίστοιχες του υπουργείου Περιβάλλοντος και την εταιρεία Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων ανέλαβε να διαμορφώσει μια πορεία αρχαιολογικής διαδρομής από τον Κεραμεικό μέχρι την Κρατύλου, μέσω της οδού Πλαταιών, ενώ μελλοντικά δεν αποκλείεται να πεζοδρομηθούν η Πλαταιών και η Κρατύλου.
Για το econews

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 30, 2010

Η απελευθέρωση του όρνιου



apeleytherosi orniou
Τη Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχιά στα Ελληνικά της Ι.Π. Μεσολογγίου στον Αράκυνθο η απελευθέρωση ενός νεαρού όρνιου (Gups fulvus).
Στο βιότοπο του Αρακύνθου και των Στενών της Κλεισούρας βρίσκει καταφύγιο διαβίωσης ένα από τα μεγαλύτερα νεκροφάγα αρπακτικά το όρνιο. Το είδος που σχεδόν έχει αποδεκατιστεί παρόλα αυτά εξακολουθεί να διατηρεί έναν πολύ μικρό αλλά υγιή πληθυσμό στον Αράκυνθο. Το προσταετυόμενο είδος χαρακτηρίζεται ως τρωτό στην κατηγορία κινδύνου για την Ελλάδα σύμφωνα με το κόκκινο βιβλίο των απειλούμενων ζώων της Ελλάδας.

Το όρνιο βρέθηκε...
στη μέση του δρόμου χωρίς να μπορεί να πετάξει κοντά στο χωριό Ρίγανη Ξηρομέρου τη Τετάρτη 01 Δεκεμβρίου από τον αγροκτηνοτρόφο κ. Νίκο Χαραλάμπους. Ο κ. Χαραλάμπους αφού το πήρε για να το περιθάλψει στο σπίτι το παρέδωσε στο Δασαρχείο Αγρινίου.

Με την συμβολή και την υποστήριξη της Εταιρείας Προστασίας Τριχωνίδας στάθληκε άμεσα στο Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής ANIMA στην Αθήνα. Με τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν διαπιστώθηκε ότι το νεαρό όρνιο είναι και πάλι έτοιμο να επιστρέψει στον βιότοπο του. Στην συνεχεία το αρπακτικό στάθληκε στο Αγρίνιο για την επιστροφή του στο φυσικό του περιβάλλον.

Η απελευθέρωση του νεαρού γύπα πραγματοποιήθηκε με την συμβολή του Δασαρχείου Αγρινίου, του Κυνηγετικού Συλλόγου και της θηροφυλακής του, του ΚΠΕ Θέρμου και της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Εταιρεία Προστασίας Τριχωνίδας».

Μαλιστα για θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης το πουλί μεταφέρθηκε για λίγο στο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Ζευγαράκιου που την προηγούμενη χρονία είχε υλοποιήσει πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στο Δημοτικό Σχοελίο στα Ελληνικά.

Το σημείο που έγινε η απελευθέρωση βρίσκεται μέσα στο βιότοπο των όρνιων του Αράκυνθου. Η απελευθέρωση πραγματοποιήθηκε και τα ανοδικά ρεύματα διευκόλυναν το πτηνό για το ταξίδι του. Καλό ταξίδι.
http://acarnania.blogspot.com/2010/12/blog-post_9178.html

Ανοίγουν τα κλειστά επαγγέλματα


Κυκλοφορεί τελευταία στο διαδίκτυο. Αναζήτησα την πατρότητά του αλλά δεν το βρήκα στο www.periergos.gr.

Δείτε σαρκοφάγα φυτά σε δράση!

Δείτε σαρκοφάγα φυτά σε δράση!
Στη φύση υπάρχουν περισσότερα από 600 είδη σαρκοφάγων φυτών! Άλλα είναι μικρά σε μέγεθος και τρώνε μόνο έντομα, ενώ άλλα φτάνουν το ένα μέτρο και μπορούν να καταπιούν ακόμη και... αρουραίο!
Από τα πιο γνωστά σαρκοφάγα είναι τα νηπενθή. Την λέξη την συναντάμε στην Οδύσσεια του Ομήρου και σημαίνει "αυτός που είναι απαλλαγμένος απ' τη λύπη", "αυτός που δεν πενθεί", καθώς προέρχεται από την λέξη πένθος και το στερητικό "νη".
Τα νηπενθή έχουν σχήμα κανάτας και διαθέτουν φονικές ικανότητες! Οι χοάνες τους είναι γεμάτες με υγρό το οποίο προσελκύει έντομα και τρωκτικά, παγιδεύοντας τα! Τα ζωντανά δεν έχουν δυνατότητα διαφυγής, καθώς το εσωτερικό του φυτού είναι γλοιώδες. Μόλις η λεία παγιδευθεί, τα οξέα και τα ένζυμα του υγρού τη διασπούν.
Σχετικά πρόσφατα οι επιστήμονες ανακάλυψαν το Nepenthes attenboroughii, ένα είδος που έχει ύψος μεγαλύτερο από 1,2 μέτρα και θεωρείται ένας από τους “γίγαντες” των σαρκοφάγων φυτών. Λόγω του μεγέθους του, μπορεί να καταβροχθίσει με άνεση ακόμα κι έναν μεγάλο αρουραίο!
Στο  βίντεο μπορείτε να δείτε ένα σαρκοφάγο φυτό να "πιάνει" στην παγίδα του ένα έντομο αλλά κι έναν βάτραχο!

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 29, 2010

Πεδίον του Άρεως : «Το μεγαλύτερο πάρκο της Αθήνας, ανακαινισμένο και αναπλασμένο»



Με την λήξη του θεσμού της Υπερνορμαχίας Αθηνών-Πειραιώς, ολοκληρώθηκε και προσφέρθηκε στους πολίτες της Αθήνας ένα πολύ σημαντικό έργο.

Το μεγαλύτερο και ιστορικότερο πάρκο της Αθήνας, το Πεδίον του Άρεως, ανακαινίστηκε και αναπλάστηκε, υπό της οδηγίες του αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Τομπάζη, και πλέον αποτελεί έναν πνεύμονα πρασίνου, εφάμιλλο των μεγαλύτερων πάρκων του εξωτερικού, ανοιχτό και ασφαλές για όλους τους πολίτες. Το πάρκο δεν θυμίζει σε τίποτα τον παλιό του εαυτό. Φυτεύτηκαν 1.200 δένδρα, 50.000 ανθόφυτα, 7.500 θάμνοι και 2.500 τριανταφυλλιές, ενώ προστέθηκαν 9 στρέμματα χλοοτάπητα και 8 στρέμματα με φυτά εδαφοκάλυψης.
Ξηλώθηκαν 22.650 τ.μ. ασφάλτου στις παλιές διαδρομές και στη θέση της μπήκε χώμα, ενώ τοποθετήθηκαν παράλληλα 8.800 τ.μ. μαρμαροκυβόλιθοι και 3.800 τ.μ. γρανιτοκυβόλιθοι. Πέρα από το μοναδικό περιβαλλοντικό και αισθητικό αποτέλεσμα των έργων, αξίζει να σημειωθεί ότι στο πάρκο, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η θερμοκρασία θα είναι 3 με 5 βαθμούς χαμηλότερη από αυτήν της πόλης, γεγονός που το καθιστά, κυριολεκτικά, μια όαση στο κέντρο της Αθήνας.
«Τελειώνοντας η θητεία της Υπερνομαρχίας, είμαι πολύ ευτυχής που παραδίδεται στους Αθηναίους ένα έργο κόσμημα. Το μεγαλύτερο πάρκο της Αθήνας ανακαινισμένο και αναπλασμένο. Ευχόμαστε οι Αθηναίοι να το ζήσουνε να το χαρούνε και να το προστατεύσουνε», δήλωσε η κα Ντίνα Μπέη, Υπερνομάρχης Αθηνών-Πειραιώς, στην σημερινή παρουσίαση του πάρκου.
Το πεδίο του Άρεως, σήμερα είναι πλήρως φωταγωγημένο, φυλασσόμενο και ασφαλές. "Το πάρκο αυτή τη στιγμή φυλάσσεται από εταιρεία security. Υπάρχει εταιρεία συντήρησης και καθαριότητας", τόνισε η κα Μπέη, ενώ επεσήμανε και την σημαντική προσφορά εθελοντών που βοηθούν στην φύλαξή του: "Έχουμε ζητήσει από τον κόσμο να προσφέρει εθελοντικά εργασία και έχουμε τη μεγάλη χαρά να έχουμε ένα σώμα εθελοντών από κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι προσφέρθηκαν για κάποιες ώρες να φυλάσσουν το πάρκο".
Επίσης, ευχήθηκε, στον επόμενο φορέα που θα αναλάβει την διαχείριση του πάρκου, "να μπορέσει να διαθέσει περισσότερη φύλαξη και προσοχή στην συντήρηση". Καταλήγοντας, η κα Μπέη επεσήμανε ότι: "Όσο ωραίο και να είναι ένα έργο, πάντα εξαρτάται από τον βαθμό πολιτισμού του πολίτη. Να το σεβαστεί και να το αγαπήσει. Πιστεύω ότι όσοι μπούνε στο Πεδίο του Άρεως, θα το αγαπήσουν τόσο πολύ που θα το προστατεύσουν και οι ίδιοι", τόνισε.
Ειδικότερα δε, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Υπερνομαρχία Αθηνών - Πειραιώς, στις παρεμβάσεις που έγιναν στο πλαίσιο της ανάπλασης του Πεδίου του Άρεως, οι επισκέπτες μπορούν πλέον, μεταξύ άλλων, να απολαμβάνουν:
*Τον κεντρικό πεζόδρομο με τα δυο υπερσύγχρονα σιντριβάνια
*Τον Μινωικό Λαβύρινθο με το βοτανικό κήπο της Αττικής
* Το Ροδώνα με τις πέργκολες και το σπειροειδές ποταμάκι
* Την υδάτινη διαδρομή με τα πλατάνια
* Τον κεντρικό ελαιώνα κάτω από το Άγαλμα της Αθηνάς
* Την οδό των Ηρώων με τους φοίνικες και τις προτομές των Ηρώων του 1821
* Το Μνημείο Ιερού Λόχου με τη μικρή ήσυχη πλατεία και τα λουλούδια.
* Τον αναμορφωμένο χώρο αναψυχής μπροστά από το θέατρο Οικονομίδη.
Σημειώνεται, δε, ότι η ανάπλαση βασίσθηκε στη λογική της διατήρησης της ιστορίας του πάρκου, καθώς περιλαμβάνονται σ' αυτό σημαντικά μνημεία και γλυπτά τα οποία όλα καθαρίσθηκαν με βάση τις προδιαγραφές του Υπουργείου Πολιτισμού.
Το μεγαλύτερο μέρος του έργου που υλοποιήθηκε αφορά σε βασικά έργα υποδομής, όπως τα χιλιόμετρα υπόγειων δικτύων άρδευσης, αποχέτευσης, συλλογής ομβρίων υδάτων και ηλεκτροδότησης. Ενώ για καλύτερη ασφάλεια ενισχύθηκε και αναβαθμίστηκε ο φωτισμός του χώρου με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης. Παράλληλα ανακαινίσθηκαν και ενισχύθηκαν με υπερσύγχρονα όργανα οι δυο παιδικές χαρές του πάρκου, ενώ δημιουργείται και ειδικός χώρος με νέα σύγχρονα όργανα εκγύμνασης για την άθληση ενηλίκων.
Το έργο της ανάπλασης καλύπτει περίπου 250 στρέμματα του πάρκου και στοίχισε 9.663.990 ευρώ με χρηματοδότηση από το Γ΄ ΚΠΣ και από εθνικούς πόρους.
Ανακαίνιση της Πλατείας Πρωτομαγιάς
Μαζί με την ανάπλαση του Πεδίου του Άρεως η Υπερνομαρχία παρέδωσε ανακαινισμένη και την Πλατεία Πρωτομαγιάς, που συνορεύει με το πάρκο. Στο πλαίσιο της ανακαίνισης κατασκευάσθηκε νέο δίκτυο άρδευσης και έγιναν νέες φυτεύσεις, κατασκευάσθηκε πίστα skateboard, τοποθετήθηκαν νέα φωτιστικά με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης, αποκαταστάθηκε η φθαρμένη πλακόστρωση και τα καθιστικά, τοποθετήθηκαν κάδοι σκουπιδιών, ενώ οι εξωτερικές επιφάνειες καλύφθηκαν με νέους χρωματισμούς αντιγραφιστικής προστασίας.
Η αποκατάσταση φθορών της Πλατείας είχε συνολικό προϋπολογισμό 400.000 ευρώ, ποσό το οποίο καλύφθηκε από το ταμείο της Υπερνομαρχίας.

 ΑΠΕ

Ανανεώσιμο καύσιμο από ζωικό λίπος “απειλεί” το πετρέλαιο


Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής κρέατος στον κόσμο, η αμερικανική Tyson Foods σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας συνθετικών καυσίμων Syntroleum Corporation πιστεύουν ότι λύση του μέλλοντος βρίσκεται στο ζωικό λίπος. Οι δύο εταιρείες έχουν θέσει σε λειτουργία μια μονάδα στο Γκίσμαρ της Λουιζιάνα όπου δοκιμάζουν τη δυνατότητα μετατροπής μη βρώσιμων ελαίων και λιπών σε “ανανεώσιμο” καύσιμο, κατάλληλο για χρήση σε οχήματα.
Η μονάδα ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Οκτώβριο και ήδη παράγει 397 χιλιάδες λίτρα καυσίμου ημερησίως, ενώ υπάρχει η παραγωγική δυνατότητα 284 εκατομμυρίων λίτρων ετησίως.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της κοινής εταιρείας το “ανανεώσιμο” καύσιμο δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα όπως τα βιοκαύσιμα που παράγονται από σόγια. Τα λίπη υδρογονώνονται σε υψηλά επίπεδα πίεσης και θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα ένα συνθετικό υδρογονάνθρακα πανομοιότυπο με αυτόν των ορυκτών καυσίμων, χωρίς όμως τις επιβλαβείς για το περιβάλλον ουσίες όπως το βενζόλιο και το διοξείδιο του θείου.
Επίσης, η καύση του “ανανεώσιμου” καυσίμου προκαλεί μικρότερες εκπομπές 58% με 80% διοξειδίου του άνθρακα από το “παραδοσιακό”.
Τέλος, μπορεί να αναμειχθεί χωρίς πρόβλημα τόσο με το πετρέλαιο όσο και με τα βιοκαύσιμα.
Για το “ανανεώσιμο” καύσιμο από ζωικό λίπος έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον ο αμερικανικός στρατός.
ΠΗΓΗ: ECONEWS.GR

ΣΟΚ: ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΚΕΤΑ ΤΣΙΓΑΡΩΝ

Σε δημόσια διαβούλευση στο Ίντερνετ έχουν τεθεί οι προτάσεις της Αμερικανικής Αρχής Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) για την εκστρατεία διακοπής του καπνίσματος. Η νέα «καμπάνια» περιλαμβάνει φωτογραφίες που κόβουν… την ανάσα στα πακέτα των τσιγάρων.
Οι φωτογραφίες θα είναι όλες έγχρωμες και η απόφαση για το ποιες θα χρησιμοποιηθούν ως αποτελεσματικότερες, θα ληφθεί στις 22 Ιουνίου 2011.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΚΕΤΑ ΤΣΙΓΑΡΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ


Νεκροτομείο. Μεσήλικας καπνιστής που χτυπήθηκε από καρκίνο του πνεύμονα.
 Πνεύμονες. Αριστερά διακρίνονται υγιή όργανα μη καπνιστού, ενώ δεξιά οι βλάβες που επήλθαν από τον καπνό.
Χημειοθεραπεία. Καπνιστής που λαμβάνει επιθετική χημειοθεραπεία αφότου εμφάνισε καρκίνο του πνεύμονα.
Καρκίνος κάτω χείλους. Έλκος που έχει προκληθεί σε καπνιστή μετά την εμφάνιση διηθητικό όγκου.
Έμφραγμα. Καπνιστής την στιγμή που προσβάλλεται από έμφραγμα του μυοκαρδίου.
Εγκεφαλικό επεισόδιο. Καπνιστής που υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο και αναπνέει πλέον με μηχανική βοήθεια.
Νεογέννητο βρέφος σε θερμοκοιτίδα. Η ζωή του κινδυνεύει διότι δεν κατάφερε να πάρει φυσιολογικά τις πρώτες ανάσες, καθώς η μητέρα ήταν καπνίστρια.

Τρίτη, Δεκεμβρίου 28, 2010

Εικόνες.Απίστευτο υπόγειο τούνελ στην Ιαπωνία

Το υπόγειο παλάτι όπως έχει ονομαστεί εξαιτίας των διαστάσεών του, είναι ένα υπόγειο τούνελ μήκους 6,3 χιλιομέτρων που βρίσκεται 50 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της πόλης Kasukabe, στην επαρχία Saitama της Ιαπωνίας.perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
Η επαρχία Saitama είναι παραδοσιακά πολύ ευάλωτη σε πλημμύρες, εξαιτίας των δύο ποταμών της περιοχής, του Otoshifurutone και του Edo. Το τούνελ αυτό έχει κατασκευαστεί ώστε, όταν κάποιος από τους ποταμούς πλημμυρίζει, να συγκεντρώνει και να αποθηκεύει προσωρινά τεράστιες ποσότητες νερού και οπότε να μετριάζονται οι ζημιές.
Για αυτό το λόγο, το «υπόγειο παλάτι» διαθέτει 59 δεξαμενές, κάθε μία εκ των οποίων έχει 25 μέτρα ύψος και μπορεί να αποθηκεύσει 670.000 κυβικά μέτρα νερού. Το νερό αυτό μπορεί να αντληθεί και.. να διοχετευτεί πάλι σε κάποιον από τους ποταμούς όταν περάσει ο κίνδυνος της πλημμύρας.
Το κόστος του έργου έφτασε τα 240 δισεκατομμύρια Γιεν (περίπου 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ) και ξεκίνησε να λειτουργεί τμηματικά από το 2002.
Μία φορά κάθε χρόνο, οι αρχές της πόλης διοργανώνουν επισκέψεις και ξεναγήσεις τουριστών στο τούνελ. Οι λίγοι τυχεροί που συμμετέχουν κάθε φορά σε αυτές, έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν από κοντά το μεγαλειώδες αυτό έργο.


perierga.gr - Υπόγειο παλάτι



perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι
perierga.gr - Υπόγειο παλάτι

Το είδαμε στο: http://anemo-milos.blogspot.com/2010/12/blog-post_9566.html#ixzz18m5WZ4TR

Σκιέρ κρεμόταν επί μια ώρα από τελεφερίκ!



Απίστευτο κι όμως και αυτό, Ελληνικό! Σκιέρ κρεμόταν από τελεφερίκ χιονοδρομικού κέντρου επειδή ο αρμόδιος υπάλληλος είχε τελειώσει τη βάρδιά του και κατέβασε τους διακόπτες παροχής ηλεκτρικού! Το τραγελαφικό αυτό περιστατικό αποκάλυψε ο υφυπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού Γ. Νικητιάδης ο οποίος ανέφερε κάθε λεπτομέρεια για το συμβάν μιλώντας στην εφημερίδα «Βήμα».

«Ο άνθρωπος βρισκόταν κρεμασμένος, μέσα σε χαμηλές θερμοκρασίες και φώναζε βοήθεια και κανείς δεν ανταποκρινόταν. Ευτυχώς που, μετά από μία ώρα τον άκουσαν κάποιοι άλλοι σκιέρ, ειδοποίησαν τον συγκεκριμένο φύλακα, ο οποίος και άνοιξε και πάλι τους διακόπτες για να ξεκινήσει το τελεφερίκ», ανέφερε ο κ. Νικητιάδης ο οποίος διευκρίνισε ότι το περιστατικό καταγγέλθηκε από τουριστικούς πράκτορες, σε ημερίδα για τον χειμερινό τουρισμό.
Κανονικος δ.υπάλληλος

Το φυτό πασιφλόρα ανακηρύχθηκε Ιατρικό Φυτό της Χρονιάς 2011 (passiflora incarnata)





Η ομάδα μελέτης που εδρεύει στη Γερμανία υπογραμμίζει ότι το φυτό αυτό βοηθά στην ανακούφιση της νευρικής ανησυχίας, των συμπτωμάτων της ήπιας αϋπνίας και των γαστρεντερικών διαταραχών που συνδέονται με τη νευρικότητα και προσθέτει επίσης ότι αποδείχθηκε ότι είναι αποτελεσματικό και στην αντιμετώπιση των αγχωτικών καταστάσεων. Αντίθετα με πολλά ψυχοφάρμακα, δεν επηρεάζει το μυϊκό σύστημα, γεγονός που καθιστά ακίνδυνη τη λήψη της οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
Η ίδια επιστημονική ομάδα ανακοίνωσε ότι το πιο αποτελεσματικό στην ιατρική συστατικό του φυτού προέρχεται από τα φύλλα του. Ωστόσο οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι δεν είναι σίγουροι ποια συγκεκριμένα συστατικά του φυτού ευθύνονται για τις ευεργετικές του ιδιότητες, εκτιμάται όμως ότι η ιαματική του δράση οφείλεται σε κάποια μόρια, τα λεγόμενα φλαβονοειδή που ηρεμούν και καταστέλλουν το άγχος κι επιδρούν επί συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών.  Η πασιφλόρα είναι ένα φυτό που προέρχεται από τα τροπικά δάση της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Περισσότερο από 400 είδη της είναι γνωστά ανά τον κόσμο, πολλά εκ των οποίων είναι εδώδιμα. Μόνο η ποικιλία όμως maracuya edulis - φρούτα του πάθους- έχουν εμπορική αξία, αναφέρεται στη μελέτη. Από το 1999, η ομάδα μελέτης επιλέγει το ιατρικό φυτό της χρονιάς με βάση "το πολιτιστικό του ενδιαφέρον και την ιατρική του ιστορία" και αποδεικνύει τις ιαματικές του ιδιότητες.   Ο κισσός ήταν το ιατρικό φυτό του 2010.

Δείτε τη λίστα με τα 10 ζώα που δεν θα πιστεύετε ότι τρώνε οι άνθρωποι!

Πώς θα σας φαινόταν αν επιστρέφατε στο σπίτι το μεσημέρι και αντικρίζατε στο τραπέζι ένα πιάτο γεμάτο αράχνες, που σας περιμένει να το... δοκιμάσετε; Φρίκη, έτσι; Για φέρτε ξανά τώρα στο μυαλό σας την ίδια σκηνή, αλλά στη θέση των αραχνών βάλτε μεταξοσκώληκες, μια χελώνα, ή ακόμη και έναν αρουραίο! Μπορεί και μόνο που το σκέπτεστε να νιώθετε ήδη το στομάχι σας να ανακατεύεται από αηδία, ωστόσο όλα αυτά που αναφέραμε -και ένα σωρό άλλα ζώα- σε μερικές χώρες αποτελούν βασικά συστατικά για τα πιο λαχταριστά φαγητά! Για του λόγου το αληθές, παραθέτουμε παρακάτω μια απίστευτη λίστα με φαγώσιμα τέτοιους είδους και περιμένουμε τις εντυπώσεις σας...


Ελέφαντας
10. Ελέφαντας
Ο ελέφαντας του δάσους δεν κυνηγιέται μόνο για το ελεφαντόδοντό του, αλλά και για το κρέας του. Είναι ζώο που μπορεί να προσφέρει πάνω από 1.000 κιλά κρέατος, κάτι που σημαίνει πως, δυστυχώς, ο εκάστοτε λαθροκυνηγός κάνει μια... περιουσία όταν το σκοτώσει.


Γορίλας
9. Γορίλας
Μπορεί οι γορίλες να απειλούνται με εξαφάνιση, ωστόσο διάφοροι πληθυσμοί των αφρικανικών εθνών δεν νοιάζονται. Η κατανάλωση των γοριλών (και χιμπατζήδων) είναι μια πολύ παλιά παράδοση στην Αφρική, που συνεχίζεται μέχρι και τις μέρες μας.


Μεταξοσκώληκες
8. Μεταξοσκώληκες
Οι μεταξοσκώληκες αποτελούν το κύριο συστατικό σε ένα πολύ δημοφιλές πιάτο στην Κορέα, όπου πασπαλίζονται με φρυγανιά και τηγανίζονται σε λάδι, ενώ σε ορισμένες περιοχές γίνονται και... σουβλάκια (όπως φαίνεται στην εικόνα).


Μυρμήγκια
7. Μυρμήγκια
Σε ορισμένες χώρες τα μυρμήγκια αποτελούν δημοφιλή προσθήκη σε σοκολατάκι, ενώ σε άλλες (όπου τα μυρμήγκια είναι μεγάλα σε μέγεθος), καταναλώνονται τηγανητά ή ψητά. Αν επιθυμείτε να απολαύσετε μυρμήγκια στη Γαλλία, μπορείτε να τα βρείτε σε ράβδους σοκολάτας.



Puffer fish
6. Puffer fish
Πρόκειται για ψάρι που στην Ασία -και ιδιαίτερα στην Κίνα- θεωρείται ως υψηλή σπεσιαλιτέ. Η ιδιαιτερότητα του; Είναι μολυσμένο, αφού διαθέτει ειδικούς αδένες που περιέχουν το δηλητήριο τετραδοτοξίνη, που παραλύει το αναπνευστικό σύστημα προκαλώντας επώδυνο θάνατο εντός 5 λεπτών! Κάθε χρόνο, χάνουν τη ζωή του από αυτό το φαγητό 100 άτομα, ωστόσο οι καλοφαγάδες δεν σταματούν να το βάζουν στο τραπέζι τους.


Αρουραίος
5. Αρουραίος
Ως γνωστόν, ο αρουραίος αποτελεί είδος διατροφής σε κάποιες χώρες και αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν ακούτε για πρώτη φορά. Οι αρχαίοι Ρωμαίοι συνήθιζαν να καταναλώνουν αυτό το τρωκτικό, ενώ σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να το κάνουν και τώρα, θεωρώντας το ως απαράμιλλη λιχουδιά. Σε κάποια μέρη, πάντως, οι κάτοικοι αναγκάζονται να καταναλώσουν αρουραίο μόνο σε περίπτωση πείνας, όπως συμβαίνει π.χ. στη Βόρεια Κορέα.


Άλογο
4. Άλογο
Το κρέας αλόγου δεν είναι μόνο για τα σκυλιά, αλλά είναι πολύ δημοφιλές και σαν ανθρώπινο φαγώσιμο σε πολλές δυτικές χώρες. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, έχουν συγκεκριμένα κρεοπωλεία, τα οποία δεν πωλούν τίποτα άλλο, παρά μόνο κρέας αλόγου. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 4 εκατομμύρια αλόγων τρώγονται κάθε χρόνο.


Σκύλος
3. Σκύλος
Στην Ελλάδα δεν θα μπορούσαμε καν να διανοηθούμε ότι θα φάμε... σκύλο, ωστόσο αυτό είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στην Ασία και στο Νότιο Ειρηνικό. Για ορισμένους λαούς τα σκυλιά είναι μια πολύ καλή πηγή διατροφής, καθώς έχουν μεγαλύτερο μέγεθος από τους αρουραίους κι έτσι τροφοδοτούνται περισσότεροι άνθρωποι.


Χελώνα
2. Χελώνα
Η χελώνα ήταν ένα δημοφιλές έδεσμα στην Βικτωριανή Εποχή, ωστόσο, λόγω διαμαρτυριών, πλέον προστατεύεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μερικά είδη χελώνας γλυκού νερού βρίσκονται σε αφθονία στις ΗΠΑ και δεν προστατεύονται, οπότε επιτρέπεται η ελεύθερη κατανάλωσή τους, ενώ σε κάποιες περιοχές της Ασίας, η θαλάσσια χελώνα -που απειλείται με εξαφάνιση- αλιεύεται παράνομα και τρώγεται.


Αράχνη
1. Αράχνη
Για τους περισσότερους, και μόνο η σκέψη ενός φαγητού που περιλαμβάνει αράχνες, προκαλεί αποστροφή. Παρ' όλα αυτά, σε διάφορα μέρη του κόσμου οι αράχνες αποτελούν λιχουδιά, όπως συμβαίνει π.χ. στην Καμπότζη, όπου πωλούνται και σε πάγκους στο δρόμο (όπως τα... κάστανα στην Ελλάδα, δηλαδή!).

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 27, 2010

Οι "καλύτερες" άτυχες στιγμές του 2010


Οι "καλύτερες" άτυχες στιγμές του 2010

 Δείτε σε ένα video στιγμές από γεγονότα, περίεργα και πολλά άλλα που συνέβησαν το 2010


Βασανίζει κουνελάκια και διαφημίζει τη δράση του.

Ο διαχειριστής του www.kounelosfaxtis.blogspot.com δημοσιεύει από τις αρχές Δεκεμβρίου βίντεο στα οποία δύστυχα κουνελάκια βρίσκουν φριχτό θάνατο. Ο ανώμαλος, που θέλει να λέγεται άνθρωπος, περνάει την ώρα του βασανίζοντας τα ταλαίπωρα ζώα για την πλάκα του. Κακοποιεί μέχρι θανάτου μωρά κουνελάκια, σπάζοντάς τους τα ποδαράκια και χτυπώντας τα κεφαλάκια τους σε μαρμάρινο τραπέζι, μέχρι να πεθάνουν, για να τα κάνει, όπως αναφέρει,... στιφάδο.

Εξηγεί, δε, στους αναγνώστες του ότι είναι «κάθετος και ενάντιος σε κακοποίηση κατοικίδιων, όπως η γάτα και ο σκύλος», αλλά τα κουνέλια τα κατατάσσει σε άλλη θέση και τους επιφυλάσσει άλλη μοίρα! Συγκεκριμένα εξηγεί ότι:

«ta binteo einai apoleistika gia ekpaideusi pws kaneis ena stifado. to kouneli einai zwo pros brwsi kai oxi katoikidio!!! to katsikaki tou galaktos ,i to gourounaki, i to arnaki giati to trwte??? E emena maresei to kounelaki Eimai kathetos kai enantios se kakopoiisi katoikidiwn opws i gata i o skulos».

Αλήθεια η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μπορεί να παρέμβει, προκειμένου να εντοπιστεί ο διαχειριστής αυτής της ιστοσελίδας και να υποστεί τις κυρώσεις του νόμου περί βάναυσης κακοποίησης ζώων;

ΠΗΓΗ: www.zougla.gr

Το blog δεν ανιχνεύεται πλέον, μάλλον ο "μάγκας" έφαγε "πόρτα" από το σύστημα...!

Απολιθωμένο κεφάλι δράκου βρέθηκε στην Κίνα!

 
Απολιθώματα ζώων βρίσκονται συχνά σε όλο τον πλανήτη, όμως το απολιθωμένο κεφάλι ενός δράκου είναι ένα σπάνιο εύρημα. Στην πόλη Anshun, Guizhou, της Κίνας όμως οι αρχαιολόγοι στάθηκαν πιο τυχεροί αφού ανακάλυψαν ένα κεφάλι δράκου σε άρτια κατάσταση. Αρχικά οι επιστήμονες καθάρισαν τον πηλό από το απολίθωμα.

Το κινητό τηλέφωνο... σκοτώνει

Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα, όσοι χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι περισσότερο επικίνδυνοι από τους μεθυσμένους οδηγούς.

Συγκεκριμένα, η επιστημονική έρευνα, την οποία διεξήγαγε το «Transport Research Laboratory» της Βρετανίας, έδειξε ότι ο χρόνος αντίδρασης, η τήρηση απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, αλλά και ο έλεγχος της ταχύτητας επηρεάζονται καταλυτικά από τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Μάλιστα, τα συγκριτικά αποτελέσματα έδειξαν ότι η εν λόγω πρακτική αποδεικνύεται περισσότερο επικίνδυνη και από ορισμένα αυξημένα επίπεδα αλκοόλης στο αίμα του οδηγού.

Οι διαπιστώσεις αυτές προέκυψαν μέσω της χρήσης ειδικού εξομοιωτή οδήγησης TRL, ο οποίος αναπαράγει πιστά τον τρόπο οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 20 υγιείς εθελοντές και των δύο φύλων, ηλικίας από 21 έως 45 ετών, όπου δοκιμάστηκαν οι ικανότητες τους σε διαφορετικές συνθήκες, όπως έπειτα από κατάποση αλκοόλ, με τα χέρια ελεύθερα και με κινητό τηλέφωνο στο χέρι.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ενδεικτικά:

1.Ο χρόνος αντίδρασης των οδηγών ήταν 50% μεγαλύτερος σε αυτούς που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούσαν κανονικά.

2. Οι οδηγοί που κρατούσαν στο χέρι το κινητό τηλέφωνο είχαν χρόνο αντίδρασης που ήταν κατά 30% μεγαλύτερος σε σύγκριση με αυτούς που είχαν αλκοόλη στο αίμα τους.

3. Αυτοί που οδηγούσαν με κινητό τηλέφωνο είχαν περισσότερες δυσκολίες στο να διατηρούν μια σταθερή ταχύτητα και στο να κρατούν μια απόσταση ασφάλειας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο.

4.Οι οδηγοί που μιλούν σε κινητό χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο να αντιδράσουν σε κάτι αιφνίδιο στο δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο σημαίνει 14 μέτρα περισσότερα για να σταματήσει το αυτοκίνητο, όταν κινείται με μια ταχύτητα των 110 χιλιομέτρων ανά ώρα. Οποιαδήποτε αύξηση του χρόνου αντίδρασης μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.

5. Οι οδηγοί δήλωσαν ότι έβρισκαν πιο εύκολο να οδηγούν με επίπεδα αλκοόλης στο αίμα- ελαφρώς υψηλά από το επιτρεπόμενο όριο, παρά όταν χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο.

6.Τέλος,  οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο, αγνοούσαν συχνότερα τα σήματα τροχαίας σε σύγκριση με αυτούς με αλκοόλη στο αίμα.
http://www.zougla.gr/

Γλυπτά από πάγο


Στο συγκεκριμένο φωτογραφικό αφιέρωμα θα δείτε μια συλλογή από υπέροχα γλυπτά πάγου, φτιαγμένα από διάφορους καλλιτέχνες…





















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... }, 10);